"Herken je dat? Je gaat gezellig een avondje uit eten met de familie, een goed restaurant bij ons in de buurt. Van hoe laat tot hoe laat is het restaurant geopend, even snel op de website kijken. Ik zou online moeten kunnen reserveren staat er op de website, maar de vraag is hoe dit werkt. Als ik vervolgens op zoek ga naar het nummer om dan maar gewoon te bellen, kan ik zelfs niet op een normale manier het telefoonnummer vinden. Meer dan genoeg heb ik nu gedaan om daar te mogen eten… Tijd om een ander restaurant te zoeken."

Hoe graag wil je jouw bezoekers converteren?

Zoals ik in mijn introductie tekst al zei: “Ik heb genoeg moeite gedaan om bij dit restaurant te mogen eten.” Het is echter geen kwestie van “mogen”. Het is een kwestie van gasten die in jouw restaurant willen eten! Als men dus te veel moeite moet doen om een reservering te kunnen plaatsen, moet je jezelf eens afvragen hoe graag je wilt dat ze bij je komen eten.

In één zin: Geef jouw websitebezoekers niet de mogelijkheid om na te denken!

Eenvoud dient de websitebezoeker

Bij het bouwen van een website, of wanneer je de website gaat aanpassen, houd rekening met de volgende 5 tips!

  1. Vraag jezelf af: Is het in één keer duidelijk wat het bedrijf doet wanneer ze op mijn website komen?
  2. Kan men mijn Telefoonnummer vinden zonder te zoeken? (Staat het nou onder "Contact", of onder "Over het bedrijf"?)
  3. Is er een duidelijke Call2Action? Valt hij op? Is hij begrijpelijk?
  4. Is het duidelijk waar men op kan klikken?
  5. Is er niet te veel afleiding op de website?

    En ik heb nog 5 hele mooie conversie tips voor je!...

1. Is het duidelijk wat men op de website kan vinden?

Dat we maar een keer een kans hebben op een eerste indruk, dat weten we. Maar wist je ook dat men deze eerste indruk al binnen 2/10e seconden heeft opgemaakt? Dus als het niet direct duidelijk is wat men op jouw website zou kunnen vinden, dan ben je jouw bezoeker al snel kwijt.

2. Is het telefoonnummer goed te vinden?

Het telefoonnummer is bij veel bedrijven heel belangrijk. Wanneer een telefoonnummer niet snel en eenvoudig te vinden is, dan haakt men af wanneer ze informatie willen opvragen. Waarom niet gewoon het telefoonnummer duidelijk en opvallend rechts bovenaan de website?

3. Een duidelijke Call2Action

Wanneer een Call2Action niet duidelijk aanwezig is, of qua kleur wegvalt in de website en daardoor niet opvalt, dan is het niet vreemd dat men er niet op klikt. Een goede Call2Action is erg lastig, er is niet één goede Call2Action voor elke website. Dit is per website verschillend.

4. Is het duidelijk waar men op kan klikken?

Er zijn verschillende manieren om duidelijk te maken waar men op kan klikken, op welke van de onderstaande links zou jij zelf het snelst klikken?

Lees meer informatie...   /   Lees meer informatie   /   Lees meer informatie

5. Niet teveel alfeiding op de website?

Wanneer er vanalles knippert, er veel kleuren en afbeeldingen zijn, of andere zaken die voor afleiding zorgen, is het erg lastig om jouw bezoeker te sturen. Houdt de website daarom rustig en strak en breng alleen focus op de punten waar je de focus wilt hebben.

Heel veel succes met deze tips, wanneer je ze allen eens hebt toegepast horen we heel graag van jou wat jouw bevindingen zijn!

 

conversie-tips-gratis