Autotaalglas is een franchiseorganisatie met meer dan 50 vestigingen door het hele land. Om het hoofdkantoor, de franchisenemers en de medewerkers op een eenvoudige manier met elkaar te laten communiceren, maakte Autotaalglas gebruik van een intranet. Na verloop van tijd was het intranet verouderd en werkte het niet meer naar behoren. Met als resultaat; meer mailtjes over en weer en als risico dat niet iedereen op de hoogte was van alle informatie. Het werd dus echt tijd om de bezem eens flink door het intranet te halen. Daar werd R2H voor ingeschakeld.

De website opruim Case

Het intranet werd opgeruimd, verouderde informatie werd verwijderd en met de nieuwe indeling werd het intranet overzichtelijker. Dit alles met als doel, iedereen weer dagelijks op het intranet te krijgen om zo iedereen weer op de hoogte houden van nieuws, activiteiten en andere belangrijke informatie binnen de organisatie.

Een opgeruimde website

Via het vernieuwde intranet publiceert Autotaalglas dagelijks nieuws en updates. Doordat er dagelijks nuttige berichten worden geplaatst is de noodzaak van het regelmatig bekijken van het intranet groter. Andere aanpassingen voor een beter gebruiksgemak waren:

  • Het rechtenbeheer, door gebruikersgroepen aan te maken krijgen gebruikers alleen informatie te zien die voor hen relevant is.
  • Het inplannen van berichten, berichten klaarzetten voor publicatie op een later moment.

Onlangs heeft R2H ook een gebruikservaring onderzoek mogen doen voor Autotaalglas. Het onderzoek had een positief resultaat. Intranet wordt vaker gebruikt en ingezet. De gebruikerservaring is over het algemeen zeer positief. En uiteraard waren er ook een aantal verbeterpunten.