im | innovating is een veelzijdig bedrijf dat machines en onderdelen produceert voor de leerindustrie wereldwijd. Hun Payoff is dan ook “Our drive is your machine”. Doordat ze machines maken, hebben ze ook te maken met gebruikte machines die ze zelf niet (meer) gebruiken en daarom doorverkopen. Het doorverkopen van deze machines gebeurt onder andere via de website.

De website Conversie Case

Omdat de klanten van dit bedrijf wereldwijd bestaat, zijn er een aantal belangrijke aanpassingen gedaan aan de website. Er moest rekening worden gehouden met landen waar het internet trager is. En de website moest meertalig worden ingesteld.

Wanneer een bedrijf ergens ter wereld interesse had in één van de machines op deze website, moest men een formulier invullen met ruim 15 velden. Gemiddeld kwamen er 12 aanvragen per jaar via de website binnen. Dit vonden ze te weinig, daarom zijn ze bij R2H terug gekomen om te kijken hoe ze dit konden verhogen. Na een korte analyse was de conclusie al vrij snel dat het formulier te lang was.

Conversie Verhoogd

Na een gesprek met het toenmalige Intermedia is R2H tot een advies gekomen voor het formulier. Er is onderzocht welke vragen écht noodzakelijk waren. Daar bleek uit dat informatie zoals het Faxnummer, KVK nummer en allerlei andere vragen ook op een later moment kon worden verzameld. Eerst moesten potentiële klanten contact op kunnen nemen met een lage drempel. Het formulier bevat nu nog maar 3 vragen:

 

  • Bedrijfsnaam
  • Contactpersoon
  • E-mail

 

Door deze aanpassing is IM-innovating van 12 aanvragen per jaar, naar 12 aanvragen per maand gegaan.

Niet alleen voor de bezoeker heeft R2H het aangenamer gemaakt, maar ook voor IM-Innovating zelf. Door gebruik te maken van een Content Construction Kit (een CCK), is het voor IM-Innovating veel eenvoudiger en sneller geworden om nieuwe producten toe te voegen en aan te passen.

Het resultaat van deze wijzigingen was dus wederom een zeer tevreden klant.