Zaterdag 1 juni was het zover: de start van de Social Media Race 2013. Dé race om in een korte tijd zoveel mogelijk kwalitatieve 'Likers' te vinden op Facebook voor je bedrijfspagina. Maar eigenlijk was er veel meer, want wie met deze race mee deed, kreeg de kans om een social media plan op te stellen, én er actief mee aan de slag te gaan. Ondertussen kreeg elke deelnemer van de race gratis advies van R2H van R2H! De deelnemers streden om de titel met als winnaar Advertbanner uit Amsterdam!
Jurgen Jessurun (oprichter van Advertbanner) ontving onlangs de prijs en een kleurig boeket bloemen uit handen van R2H. Een mooie gelegenheid om hem eens meer te vragen over zijn ervaringen met social media. Jurgen vertelt: 'Ik ontdekte de Social Media Race via Twitter. Ik zag dat er enthousiast over gesproken werd. Uiteindelijk werd ik echt gelokt door een beeld met een hardloopschoen, daar "klikte" ik op. Het gekke is dat ik eigenlijk al best wel actief was op Facebook op een privé account, maar voor mijn eigen bedrijf Advertbanner deed ik nauwelijks iets op Facebook.
Advertbanner ontwikkelt websites en adviseert als het gaat over de technische kant en de mogelijkheden voor een website. Ik heb het bedrijf opgericht in 2005, mijn eerste opdrachten bestonden voornamelijk uit het ontwikkelen van banners. Vandaar dat de naam zo is ontstaan en klanten me nu ook zo kennen. Zelf heb ik vooral de technische kennis en kunde ontwikkeld bij het bouwen van websites. Voor bijvoorbeeld het grafische gedeelte werk ik samen met vaste partners. Zo kan ik een totaalconcept aanbieden; van hosting op mijn eigen servers tot het ontwikkelen van een totale website. Kortom altijd een advies op maat.
De Social Media Race kwam voor mij op het goede moment. En het leuke was, dat ik eerst een beetje de kat uit de boom keek. Ik zag dat de eerste koploper veel Likes verzamelde. Dat triggerde mij om toch actief mee te gaan doen. Ik deed er een jaar over om de eerste 30 Likes te verzamelen, dus de race was een goede stimulans. De tips die je kreeg en vooral het plan waar je feedback op kreeg waren echt goede handvatten. Het zorgt ervoor dat je er echt tijd in steekt en dat je er serieus mee aan de slag gaat. Je weet veel dingen al wel, maar je staat er dan even bij stil en je merkt dat het succes heeft.
In een korte tijd heb ik 257 “vind-ik-leuks” binnen gehaald en dat zijn er nu al 359! Een stijging van meer dan 700%. Ik ben gewoon door gegaan nadat de race stopte. Inmiddels organiseer ik bijvoorbeeld voor oude klasgenoten een reünie. Iedereen kan zich aanmelden via een door mij ontwikkelde site maar natuurlijk niet voordat ze mijn Facebook-pagina geLiked hebben! Ik heb de smaak te pakken en vind de race een echte aanrader!"
Wil je zien hoe Advertbanner het op Facebook doet, neem dan een kijkje op de bedrijfspagina. Of bekijk de website van Advertbanner.