Ja! U kunt zowel uw e-mailberichten lezen, beantwoorden als nieuwe berichten verzenden. Mits u uiteraard een internetverbinding hebt.

U gaat via uw Internet browser naar http://www.uwdomeinnaam.nl/webmail of http://www.uwdomeinnaam.nl/roundcube en vult daar uw gegevens in:

Gebruikersnaam   : uw e-mailadres
Wachtwoord         : het wachtwoord behorende bij uw e-mailadres

Deze vraag vergt onderzoek om te kunnen beantwoorden.

  1. Kunt u wel Internetten?
    Ja: ga door naar de volgende vraag. Nee: laat eerst uw systeembeheerder* uw Internetaansluiting werkend maken.
     
  2. Is uw eigen website bereikbaar?
    Ja: ga door naar de volgende vraag. Nee: het kan gebeuren dat uw domeinnaam gedurende korte tijd niet bereikbaar is voor onderhoud. Dit gebeurd zeer sporadisch en duurt vaak slechts enkele minuten. Probeert u het dadelijk nog eens.
     
  3. Ontvangt u andere e-mail (bijv. van uw privé mail) wel in uw e-mailprogramma?
    Ja: ga door naar de volgende vraag. Nee: laat eerst uw systeembeheerder* uw e-mailprogramma werkend maken.
     
  4. Krijgt u een foutmelding dat de gebruikersnaam en/of het wachtwoord niet juist is?
    Ja: controleer de ontvangen inloggegevens en vul ze eventueel opnieuw in. Werkt dat niet, ga dan naar de volgende vraag. Nee: ga naar de volgende vraag.
     
  5. Kunt u wel inloggen via webmail?
    Ja: u kunt gelukkig wel uw mail bekijken/beantwoorden. Bel ons en wij zullen uw probleem verder gaan onderzoeken.

* = Hebt u geen vaste systeembeheerder, neem dan contact op met R2H voor het adviseren van een systeembeheerder in uw regio.

  1. Start Microsoft Outlook 2003 op.
  2. Ga naar Extra en kies E-mailaccounts...
  3. Druk nu op Een nieuwe e-mailaccount toevoegen en op Volgende >
  4. Druk op POP3 en op Volgende >
  5. Vul de e-mailgegevens in die u van R2H hebt ontvangen.
  6. Druk op Volgende > en daarna Voltooien.

E-mail versturen vanuit uw nieuwe e-mailaccount

U heeft een e-mailaccount toegevoegd en heeft daarom tenminste twee e-mailaccounts. U kunt nu via meerdere e-mailadressen (accounts) e-mail versturen. De ontvanger van de e-mail ziet deze naam achter het gedeelte “Van:” in een e-mailbericht. Om de juiste naam daadwerkelijk boven een te verzenden e-mail te krijgen, is een handeling nodig, voordat u de e-mail verzendt.

 

Als u het bericht ingevoerd hebt, doet u het volgende:

  1. Klik op Accounts.
  2. Selecteer de naam van waaruit de e-mail verzonden moet worden.
  3. Het bericht kan nu verstuurd worden.

Degene waarvan u maandelijks een factuur voor uw Internetverbinding ontvangt is uw Internet(service)provider. Ook wel ISP genoemd of zoals voorheen: inbelprovider. Hieronder een lijst van de meest gebruikte Internetproviders met hun uitgaande mail-server (SMTP):

Nederland

@Home	: zie Ziggo
Casema	: zie Ziggo
Chello : zie Ziggo DDS : smtp.dds.nl Euronet : smtp.euronet.nl Freeler : zie KPN HCCnet : smtp.hccnet.nl HetNet : zie KPN KPN : mail.kpnmail.nl Online : smtp.online.nl Planet : zie KPN Solcon : mail.solcon.nl Tele2 : smtp.tele2.nl Telfort : smtp.telfort.nl UPC : zie Ziggo
Versatel: zie Tele2 Vodafone: sendmail.vodafone.nl XS4ALL : smtp.xs4all.nl Ziggo : smtp.ziggo.nl Zonnet : zie Tele2

België

Euronet	: smtp.euronet.be
Pandora	: uit.pandora.be
Scarlet	: smtp.scarlet.be
Skynet	: relay.skynet.be
W.Online: smtp.worldonline.be
XS4ALL	: smtp.xs4all.be

 

  1. Start Microsoft Outlook 2007 op.
  2. Ga naar Extra en kies Accountinstellingen...
  3. Klik op het Tabblad E-mail op de knop Nieuw...
  4. Klik op Volgende >
  5. Vink aan: “Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren” en druk twee maal op Volgende >
  6. Vul de e-mailgegevens in die u van R2H hebt ontvangen.
  7. Druk op Volgende > en daarna Voltooien.

E-mail versturen vanuit uw nieuwe e-mailaccount

U heeft een e-mailaccount toegevoegd en heeft daarom tenminste twee e-mailaccounts. U kunt nu via meerdere e-mailadressen (accounts) e-mail versturen. De ontvanger van de e-mail ziet deze naam achter het gedeelte “Van:” in een e-mailbericht. Om de juiste naam daadwerkelijk boven een te verzenden e-mail te krijgen, is een handeling nodig, voordat u de e-mail verzendt.

Als u het bericht ingevoerd hebt, doet u het volgende:

  1. Klik links in de e-mail op Accounts.
  2. Selecteer het e-mailadres van waaruit de e-mail verzonden moet worden.
  3. Het bericht kan nu verstuurd worden.

Nieuwe e-mailadres als standaard instellen

  1. Ga naar Extra en kies Accountinstellingen...
  2. Klik het e-mailaccount aan van waaruit de standaard e-mails verzonden moeten gaan worden en druk daarna op de knop Als standaard instellen.
  3. Vanaf nu wordt elke mail standaard vanaf het zojuist geselecteerde mailadres verstuurd.