Fysio Attent, de naam verraad het al, een fysiotherapeut uit het Brabantse plaatsje Dongen. Fysio Attent staat bekend om zijn persoonlijke aanpak en actuele kennis. Uit de wijde omtrek komt men naar Dongen voor één van de specialisaties van de therapeut. Of je nu fysiotherapie nodig hebt vanwege rugklachten of COPD, je kunt altijd wel een afspraak maken. Dat kan niet alleen telefonisch, ook online! We nemen de proef op de som en bekijken eens 10 websites van fysiotherapeuten. Uit deze proef door blijkt dat landelijk ongeveer de helft van alle fysiotherapeuten de mogelijkheid biedt om online een afspraak te maken. Hierin is Fysio Attent dus een voorloper en liggen er nog kansen voor andere therapeuten.

De website Conversie Case

 Regelmatig komt Freek Rijvers, van Fysio Attent naar R2H toe om te kijken hoe de website nog meer verbeterd kan worden. Na één van deze gesprekken kwamen we samen met Freek tot de conclusie dat er iets moest gebeuren met de conversie van de formulieren. Wanneer men online een afspraak wilde maken, moesten ze eerst 24 velden invullen. Na het lezen van al onze conversietips snap je al dat dit niet gebruiksvriendelijk is. Daarom hebben we in samen spraak met Freek een formulier ontwikkeld met slechts 8 vragen. Dit is nog steeds veel, maar het bevat alle zaken die echt noodzakelijk zijn om een afspraak te kunnen maken. Daarnaast maken we gebruik van A/B testing. We gebruiken twee weken een formulier waarbij je direct ziet hoeveel vragen je moet beantwoorden. Daarna kijken we twee weken hoe de conversie is als je eerst slechts 2 vragen ziet en het formulier steeds iets verder uitklapt naar mate je het invult. Onze hypothese is dat de laatste versie meer conversie op gaat leveren. Alleen de tijd zal ons leren of we deze hypothese kunnen aannemen of moeten verwerpen. Daarom heet dit ook testen en voor het beste resultaat herhalen we dit ook 4 keer.

Een volgende stap zou kunnen zijn dat we het formulier der mate inkorten dat men alleen een naam en telefoonnummer achterlaat. Fysio Attent kan deze mensen dan nabellen. Een nadeel is dat dit voor hen meer tijd kost. Het is wel een persoonlijkere manier met de kans dat de conversie hiermee alleen maar groeit. Dit is dus een hele goede case om later nog eens op terug te komen!